środa, 28 czerwca 2023

„Aktywna tablica” w naszej szkole

 W roku szkolnym 2022/2023 Szkoła Podstawowa w Lutowiskach pozyskała wsparcie finansowe, w wysokości 43.750 tys. zł, z Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Aktywna tablica”.

Za otrzymane środki zakupione zostały: podłoga interaktywna SmartFloor, monitory interaktywne, komputer PC DELL z oprogramowaniem, programy do pracy z uczniami ze SPE: mTalent ( Autyzm Rozumienie i naśladowanie mowy i Mowa w kontekście społecznym) oraz Eduterapeutika( klasy 1-3 i 4-8 i Logopedia).

Uczestnictwo w ww. programie wiązało się ze spełnieniem pewnych wymogów.

Jednym z nich było powołanie w szkole nauczycielskiego zespołu samokształceniowego i e-koordynatora projektu. E-koordynatorem została pani Marta Polechońska, która uczestniczyła w międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu. W tym celu nawiązaliśmy współpracę ze Szkołą Podstawową nr 1 w Ustrzykach Dolnych. Zespół tworzą: Marta Polechońska, Joanna Pełdiak, Edyta Pereślucha, Agnieszka Siwiec-Kuźmińska, Małgorzata Wójtowicz, Małgorzata Tkacz, Elżbieta Bąk, Elżbieta Szylak, Hubert Pochyła. Praca w zespole polegała na wzajemnym wspieraniu się, dzieleniu wiedzą i doświadczeniem poprzez dyskusje, prezentacje scenariuszy zajęć czy obserwacje zajęć otwartych. W ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli odbyły się następujące lekcje otwarte dla nauczycieli obu szkół:
- pokazowe zajęcia rewalidacyjne, prowadzone przez: p. Martę Polechońska i p. Hubert Pochyła.
- pokazowe zajęcia korekcyjno –kompensacyjne w SP Ustrzyki Dolne, prowadzone przez nauczycielki: p. Paulinę Sokalską-Duszczyk, p. Elwirę Kociszewska i p. Natalię Granat,
oraz jedne zajęcia dla nauczycieli naszej szkoły,
- pokazowe zajęcia logopedyczne, prowadzone przez p. Joannę Pełdiak.
Lekcje te obserwowali zaproszeni nauczyciele, a po ich zakończeniu odbywały się dyskusje i wymiana spostrzeżeń i doświadczeń.
W ramach wymagań, czterech nauczycieli: Marta Polechońska, Agnieszka Magda-Pyzocha, Małgorzata Wójtowicz i Hubert Pochyła uczestniczyło, zgodnie z wytycznymi MEN, w 40 godzinnym szkoleniu, zorganizowanym przez PCEN Oddział w Przemyślu, w projekcie „Lekcja:Enter” .
Stosowanie TIK w szkole w dużym stopniu zmieniło metody pracy nauczycieli. Nauczyciele bardzo chętnie stosują narzędzia TIK w procesie dydaktycznym. Dzięki temu lekcje stały się ciekawsze i bardziej atrakcyjne dla dzieci. Uczniowie bardzo chętnie uczą się z wykorzystaniem zakupionych środków dydaktycznych, nawet ci słabsi, są bardziej aktywni i chętniej pracują podczas lekcji. Dzięki temu szybciej się uczą i lepiej przyswajają trudne zagadnienia.

Opracowała:

Marta Polechońska






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz