W dniach 2-15 listopada, uczniowie klasy IIIa realizowali projekt edukacyjny „Dla Niepodległej”. Zaplanowane przedsięwzięcia związane były z obchodami rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. W działaniach nie zabrakło też akcentu historii regionu i losów ludzi tu żyjących.
Podczas realizacji
zajęć:
1. Uczniowie wraz z wychowawczynią, w Dzień Zaduszny, udali
się na lutowiskie miejsca pamięci, zapoznali się z wydarzeniami, jakie one
upamiętniają, zapalili znicze.
2. W dniu 10 listopada nasza szkoła uroczyście obchodziła
Święto Niepodległości. Starsi uczniowie
uczestniczyli w akademii, natomiast dzieci z klas młodszych świętowały w swoim
gronie. Jednym z elementów tego uroczystego dnia była gra terenowa „Kierunek
niepodległość”. Z ogromnym
zaangażowaniem i zapałem wzięły w niej udział klasy IIIa oraz klasy II i IIIb .
Dzieci poszukiwały ukrytych w budynku tropów, rozwiązywały rebusy, odgadywały
zagadki, a wszystko po to by uzupełnić krzyżówkę i odgadnąć hasło główne,
którym było słowo – niepodległość. Dla dociekliwych było jeszcze jedno zadanie,
rozwiązując zadania matematyczne mogli pokolorować kod QR, dzięki któremu odczytali
z encyklopedii, co to słowo oznacza.
3. Kolejnym działaniem w ramach projektu było przedstawienie
dzieciom w formie prezentacji zdjęć historii miejscowości. Uczniowie mogli
zapoznać się z historią powstania Lutowisk, ich rozwojem i losami podczas obu
wojen. Opowieść była okraszona licznymi zdjęciami.
4. Uzupełnieniem historii Lutowisk stała się wystawa
plenerowa „Kresy nasz dom”, która jest prezentowana przy kościele parafialnym.
Dzieci poznały wydarzenia, jakie miały miejsce w ramach Akcji HT-51, a które są
bezpośrednio związane z obecnymi mieszkańcami gminy. Była to też okazja do
poznania historii powstania kościoła w Lutowiskach i osoby pierwszego
proboszcza i budowniczego kościoła w Lutowiskach, ks. Michała Hucińskiego.
5. Na zakończenie działań projektowych uczniowie zwiedzili
Szkolną Izbę Regionalną, gdzie zgromadzone są pamiątki związane z regionem
bieszczadzkim i naszą szkołą. Możliwość zobaczenia, dotknięcia czy odgadnięcia
przeznaczenia wielu eksponatów sprawiła dzieciom wielką przyjemność.
Projekt
opracowała i zrealizowała wychowawczyni klasy IIIa
Marta
Polechońska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz