środa, 17 grudnia 2014

Godzina kodowania

Godzina Kodowania jest globalną akcją, w której udział biorą dziesiątki milionów uczniów z ponad 180 krajów. Nieważne kim jesteś ani skąd pochodzisz, każdy może zostać organizatorem Godziny Kodowania. Jednogodzinne samouczki są dostępne w ponad 30 językach. Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie.
Godzina kodowania jest dostępna dla wszystkich w wieku od 4 do 104 lat.
1. Wejdź na stronę.
2. Wybierz swoją Godzinę Kodowania.
3. Trenuj dalej (kurs 1, kurs 2, kurs 3)
Zeszłoroczna inicjatywa Godziny Kodowania, organizowana w ramach Tygodnia Informatyki (Computer Science Education Week), drugi tydzień grudnia), okazała się olbrzymim sukcesem, który przerósł oczekiwania organizatorów. Wzięło w niej udział ponad 52 miliony uczestników z całego świata. Organizatorzy postawili więc sobie kolejny cel -- osiągnąć 100 milionów uczestników w trakcie tegorocznej realizacji tej inicjatywy. Cieszy również popularność tej inicjatywy w Polsce, chociaż nie znamy dokładnej liczby uczestników.
Do tegorocznej inicjatywy przyłączyło się wiele instytucji i oferta zajęć jest bardzo bogata. Z pojęciami informatyki oraz podstawami programowania mogą zapoznawać się już dzieci, które jeszcze nie czytają. Z drugiej zaś strony, renomowane uczelnie, takie jak Uniwersytet Harvarda i Uniwersytet Stanforda, oferują kursy na poziomie uniwersyteckim, np.: Godzina baz danych, Tworzenie stron internetowych.
Podobnie jak w zeszłym roku zachęcamy do:
Zachęcamy wszystkich, nie tylko nowicjuszy na tej stronie, do zapoznania się z materiałami ubiegłorocznymi, zwłaszcza z nagraniami wywiadów z osobami ze świata polityki, nauki, biznesu, sportu i kultury i edukacji, Niezmiernie ciekawe są opinie na temat informatyki i programowania wyrażane przez osoby, które nie są informatykami, ale doceniają olbrzymią wagę informatyki w dzisiejszym świecie. Wśród tych opinii uderza olbrzymi entuzjazm najmłodszych adeptów programowania i kształcenia informatycznego.
A potem trenuj dalej:
Na początek polecamy Kurs 1, przeznaczony dla najmłodszych uczniów (w wieku 4+). Zadania, nazywane łamigłówkami, zaczynają się od nabywania wprawy przy stosowaniu operacji "przeciągnij i upuść", a najbardziej zaawansowane programy zawierają pętle i zdarzenia. Uczniowie mogą zakończyć ten kurs z własną grą lub opowieścią, którymi mogą się dzielić z innymi uczniami. W tym kursie nie jest wymagana umiejętność czytania. Kurs 1 obejmuje aktywności uczniów przewidziane przez autorów na 20 godzin.
Dwa kolejne kursy, Kurs 2 i Kurs 3 są przeznaczone dla uczniów w wieku 6+ i 8+ odpowiednio. Łamigłówki są rozwinięciem podobnych, ale prostszych, z wcześniejszych kursów. Podobnie jak Kurs 1, i te dwa kursy są przewidziane przez autorów na 20 godzin.


SU Gimnazjum Opiekun Edyta Pereślucha

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz