wtorek, 25 kwietnia 2023

Międzynarodowy Konkurs "Kangur Matematyczny"

Międzynarodowy Konkurs "Kangur Matematyczny" jest w chwili obecnej najbardziej masową imprezą matematyczną na świecie.

Dnia 16 marca 2023 w Szkole Podstawowej w Lutowiskach dwudziestu uczniów wzięło udział w w/w konkursie. Przygotowania do konkursu trwały kilka miesięcy. Uczniowie rozwiązywali zadania i testy on-line. W przygotowaniu pomocne były różnorodne środki dydaktyczne. Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjnił zajęcia szkolne i pozwolił uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.

W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoła otrzymała wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.

Magnetyczne ułamki to doskonała pomoc do poznania i wykorzystania najważniejszych właściwości ułamków.

Ułamkowe koła magnetyczne - liczby dziesiętne i procenty to pomoc, która może być użyta do zobrazowania całości. Węzły w matematyce to kluczowe pojęcia, które wymagają bardzo dobrego zrozumienia przez uczniów. Jeśli nie zrozumieją oni podstaw (np. tego, czym jest pole lub objętość), trudno będzie im pracować na następnych lekcjach. Dlatego tak ważne jest wyjaśnienie głównych pojęć, które nazywamy węzłami. Węzły Matematyki spełniają również założenia najnowszej podstawy programowej, zgodnie z którą „nauczanie matematyki powinno być organizowane w taki sposób, by uczniowie koncentrowali się na odniesieniach do znanej sobie rzeczywistości, a stosowane pojęcia i metody powinny być powiązane z obiektami, występującymi w znanym środowisku. Uczniowie muszą mieć szansę na stosowanie kształconych umiejętności w sytuacjach konkretnych”.













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz